Friday, June 17, 2011

Sape kata sekolah pedalaman tak cantik..

Malam ni aku nk kongsi tentang tempat aku bertugas.. SEKOLAH KEBANGSAAN LONG SEMADOH ditubuhkan pada tahun 1945 diKampung Long Beluyu..Pada tahun 1946, sekolah ini yelah dipindahkan ke Long Semadoh Rayeh..Ketika itu murid2nya terdiri daripada kampung yg jauh seperti Long Luping..Pada tahun 1979, sekolah ini telah berpindah bangunan baru di tapak sedia ada sekarang..

Logo dan misi sekolah.."moving forward"..dh mcm motto Toyota lak..hehe

Pintu gerbang sekolah..klasik kan..

Lanskap depan bangunan kelas...Cantikkan?

Bangunan pentadbiran sekolah..

Kuarters guru..cunkan..mcm chalet..

Dewan makan..murid2 sekolah aku ni sumer duk asrama wp baru sekolah rendah, dh pandai berdikari duk asrama.

Org kampung @ ibubapa murid bergotong royong mendirikan pondok di dlm sekolah.

Salah satu pondok yg telah berjaya disiapkan..mamat yg pegang kayu tu lah org kuat projek ni..haha

Istana ku @ kuarters aku..hehe..gempakkan??

Nk minta EricLeong deco dapur aku ni nnt..

Nanti aku sambung lagi citer ttg sekolah aku ni..see u nextpost.







No comments:

Post a Comment