Saturday, July 9, 2011

Welcome to Indonesia..Part Two..

Sorry terlambat update..ada masalah kesihatan 2-3 minggu lepas..Berjumpa kita di siri kedua “Aku dan Indonesia”. Hari ni aku nk menceritakan hari kedua aku di Bandung, Indonesia.After sarapan pagi kt hotel, aku pun meneruskan perjalanan pusing2 di Bandung..Tempat pertama yg kami lawati pada hari kedua itu ialah ITB..Institut Teknologi Bandung..Institut ini antara IPT yg agak tua di Bandung. Bangunan2 nye dikekalkan sbg bangunan bersejarah dan digunakan sebagai pusat pengajian tinggi di Bandung.Kawasannya mmg luas dan tak sanggup aku nk pusing satu ITB tu jalan kaki..Time aku dtg tu, ITB buat sambutan sukan tahunan. So sempatlah bergambar dengan mascot ITB tu.

Di hadapan pintu masuk ITB..mcm depan rumah org aje kan??


Biasa kita dengar Rumah Dalam Taman..tapi ini dah kira Fakulti Dalam Taman..Sejuk mata memandang.

Student kt sini suka dtg ITB berbasikal..Seram gak nk amik basikal mlm2 kalo tmp parking camni.


Depan board konvo ITB.

Maskot sukan tahunan ITB..berjalan2 sambil berpimpin tangan lagi.
Lambang ITB


Oleh krn aku ni student Marine Science, so aku tak lepaskan peluang utk melihat Fakulti Kelautan ITB

Selepas penat berjalan2 dalam Institut Teknologi Bandung, kitorg pun kembali ke matlamat utama kami iaitu SHOPPING!!!..Jadi kami pun dibawa ke tempat shopping yg paling popular di Bandung iaitu Dago dan Jalan Chihampelas..Di Dago terdapat banyak outlet2 branded utk shopping..Tapi jarak antara outlet dgn outlet yg lain tu jauh sket..kene berjalan sket lah..On de way ke tmpt shopping, sempatlah kitorg berhenti salah satu bangunan sejarah jajahan Belanda..Bangunan Satey..



Ni lah bangunan satey yg aku maksudkan..sebabape dipanggil bangunan satey??
Sebab kt atas bangunan tu ada mercu macam bentuk satey..Cuba tgk betul2..mcm satey kan??

Seterusnya kami meneruskan perjalanan shopping kami ke Jalan Chihampelas..Mmg heaven area ni kalo nk shopping..Sumer benda dijualnyer..
Adik aku ni bercita2 nk jd Duta Chihampelas Walk..haha


Soal makan usahlah dirisaukan di Chihampelas Walk..mcm2 fastfood ada jual kt sini.



Antara outlet shopping yg aku minat..ni kt Jln Dago, bukan kt Chihampelas Walk.



Kesesakan on de way ke Chihampelas Walk..


Pusat Jeans di Chihampelas Walk.


Senjata dijual selamba aje kt tepi2 jalan..korg jgn tak tau, ni semua bukan senjata api.. Senapang angin..Macam real kan??
Lepak sebentar di kawasan Red Indian.
Pada post yg lepas, aku ada cakap tentang satu kawasan shopping yg paling selamat di dunia..Kalo korg nk tau, Chihampelas Walk lah kawasan yg aku maksudkan..Sebab ape??Sebab di sini lah berkumpulnyer semua Superhero dunia..Tak caya?? Ni bukti2 nyer…
RAMBO..

ULTRAMAN..


TERMINATOR..


GOKU DRAGON BALL..

ALLADIN...




SUPERMAN...


CATWOMAN..

SPIDERMAN...




Last but not least...SKATTERBOY??? Superhero negara mana lak ni?? Hentam je lah..


Shopping punyer shopping, tak sedar waktu nk malam..Selepas penat berjumpa dengan superhero2 tu dan menyedari perbelanjaan aku hampir Rs 3juta rupiah, cepat2 aku beredar dari Chihampelas Walk tu..kitorang pi restoran untuk makan mlm terakhir di bandar Bandung itu..


Makanan ini diberi nama Gurame Ikan.

Inilah hidangan makanan terakhir kami di Bandar Bandung..


Setelah berada di Bandung selama 3hari 2 mlm, kami pun berangkat ke Bandar Jakarta pula..Nextpost aku citer kt korang tentang tempat2 yg kitorg pi kt Jakarta..yg paling best bergambar bersama penyokong2 Indeonesia semasa perlawanan akhir piala AFF Suzuki MALAYSIA vs INDONESIA di Stadium Bong Karno, Indonesia.






























No comments:

Post a Comment